Klik tabung saya. KLIK! KLIK! KLIK!

tinggalkan link url anda :)

Friday, 14 March 2014

tersentak



tersentak dari lamunan panjang..Allah..

memang benar..

Terlalu jauh kita 'bermain' dari rumah yang sebenar.

Allah Allah Allah Allah.

tiba2 Allah berikan kekuatan..tiba2 seperti perasaan baru yang wujud dalam diri ini.
masyaAllah..aku baru tersedar..terlalu ikut hati..terlalu ikut perasaan..ya Allah.. lemahnya iman ini..cepat
putus asa..
biarkan segalanya Allah yang tentukan.. sebab tu kita kena bersederhana dalam apa2 pun perkara..
x boleh terlalu yakin..nanti kalau jatuh..tidaklah sampai terduduk dan tak mampu bangun..
ya Allah aku baru sedar yang aku tak pernah bersendirian.. aku masih punya Allah..
segalanya Allah yang tentukan..aku sudah letih untuk berfikir tentang perkara yang tak pasti..biarkan semuanya secara natural..biarkan Allah tentukan..walau apa pun aku akan redha dengan segala hal..aku tau limit aku..aku tau aku macam mana..semuanya aku akan terima dengan redha dan cakap dalam hati..
''ini semua perancangan Allah..mungkin semua ini yang terbaik..perancangan Allah adalah sebaik2 perancangan''

kenapa aku perlu bersedih? kenapa aku perlu ikot perasaan? kenapa aku nak jadi mcm orang xda akal?
kenapa nak jadi bodoh?
apa lagi yang aku mahu?

sedangkan Allah x pernah tinggalkan kau tergapai2 seorang diri saat kau susah, sakit, sedih,penat..
walaupun kadang kala kau terlupa padaNya..apa lagi yang tak cukup? Allah sentiasa sayang aku dan tak pernah letih dengan aku.. ALlah sentiasa mendengar aku..bila aku letih dan putus asa..cuba kau fikir..


tak dapat nak gambarkan perasaan baru yang wujud dalam diri ini..suatu perasaan yang tenang.. yang mampu membuat ku tersenyum..

subahanallah...Alhamdulillah :)

thanks Allah :')

#bukabukubaru

Thursday, 6 March 2014

Terlalu jauh kita 'bermain' dari rumah yang sebenar.

Sejak dua-tiga hari ini saya tengok fb 'penuh' dengan keluhan marah pada artis yang ada hubungan dengan suami orang.

Yang marah dan maki hamun tu wanita juga, yang kena marah tu wanita juga.

Lelaki?

Sedarlah wahai wanita...yang menyakitimu bukan lelaki. Tetapi 'harapan' pada lelaki itu.

Tiada yang mampu menyayangimu sehebat Dia yang Maha Pengasih.
Tiada yang mampu setia memerhatikan dan menjagamu sehebat Dia yang Maha Memelihara.

Segala kesakitan dan kemarahan adalah loceng kesedaran dan panggilan pulang dari-Nya. Terlalu jauh kita 'bermain' dari rumah yang sebenar.


#byDiyanaTahir

Saturday, 1 March 2014

"Anne Nurain's Birthday Giveaway".











jom ramai2 join dan memeriahkan lagi GA ni.
banyak hadiah yang menarik menanti anda

http://anne-nurain.blogspot.com/2014/03/anne-nurains-birthday-giveaway.html

nuffnang