Klik tabung saya. KLIK! KLIK! KLIK!

tinggalkan link url anda :)

Wednesday, 20 November 2013

bertuahnya menjadi seorang wanita





subhanallah.. rasa sebak bila baca kata2 ni.. berulang kali baca dan tenung..
begitu tingginya darjat seorang wanita dalam Islam
bersyukur dilahirkan sebagai seorang muslimah
tapi terdetik dalam hati 
''layakkah aku dimuliakan sebegini rupa andai aku tidak berusaha untuk menjadi sebenar-benar muslimah sejati? ''
selalu mudah lupa diri..aku manusia yang mudah lalai..
semoga aku mampu untuk terus memperbaiki segala kelemahan diri sendiri...
insyaAllah
amin ya Rabb

:'(














12 comments:

  1. Disebalik lemahnya fizikal wanita, Allah swt berikan banyak klebihan yg tidak dimiliki kaum lelaki.. Adilnya Allah .

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah...sama2 memperbaiki diri kearah menjadi muslimah sejati..amin! :)
    TQ follo kak..kak follow sni jugak...:)

    ReplyDelete
  3. in sha Allah...nice sharing dear :)

    ReplyDelete
  4. Kita bertuah jadi wanita kan..bersyukur sgt2.. :)

    ReplyDelete
  5. bersyukur dilahirkan sebagai wanita.. :)

    ReplyDelete
  6. bersyukurlah kita dan lakukan yang terbaik untuk jadi wanita solehah.

    ReplyDelete
  7. betul tu, darjat seorang wanita sangat tinggi pada Islam, tpi masih ada lagi segolongan yg wanita yg cuba merendahkan maruahnya :( sedih..

    ReplyDelete
  8. syukur ditakdirkan lahir menjadi seorang perempuan :)

    ReplyDelete
  9. salam..
    tanpa wanita di sisi ,siapalah lelaki itu
    setuju allah berikan byak kelebihan kpada kaum wanita..
    " tangan yng mengayun buaian mampu menggegarkan dunia" :)

    ReplyDelete
  10. Darjat wanita dalam Islam sememangnya tinggi, kita dihargai sehinggan ada surah khusus tentang wanita di dalam AlQuran iaitu surah An-Nisa' :)
    Manusia tak sempurna aya, akan ada kekurangan tetapi mungkin kekurangan kita itu menjadi kelebihan untuk melengkapkan kekurangan lelaki :)
    kadang2 terlupa, terlalai, memang terjadi, tapi jangan sampai kita merendahkan darjat kita sebagai wanita, semua orang layak dapat gelaran tersebut.
    Sama-sama perbaiki diri n jadi muslimah yang baik ya :)

    ReplyDelete
  11. Sebab itu lah.. wanita mudah masuk ke Syurga apa bila mereka jaga ayah atau suami mereka dan menjaga hak islam dalam diri mereka :D

    ReplyDelete

nuffnang