Klik tabung saya. KLIK! KLIK! KLIK!

tinggalkan link url anda :)

Thursday, 31 January 2013

sentiasalah bersangka baik.InsyaALLAH



ALLAH menguji keikhlasan apabila bersendirian. ALLAH memberi kedewasaan apabila ditimpa masalah..
ALLAH melatih kesabaran dalam kesakitan. Dan ALLAH tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang, kecuali menggantikannya dengan yang lebih baik, InsyaALLAH.


#muhasabah buat diri ini :')








:)

Monday, 28 January 2013

InsyaAllah

Pertolongan Allah tu tidak datang terlalu cepat dan tidak terlalu lambat....

Tetapi pertolongan Allah tu selalu datang pada SAAT yang TEPAT :)

Saturday, 26 January 2013

sentiasalah bersyukur :)




Berkawanlah dengan orang yang susah supaya kamu tahu dan belajar erti BERSYUKUR

Thursday, 24 January 2013

Wednesday, 23 January 2013

ceghite lame.

form 5

rindunyaaa zaman sekolah dulu :')
belajar time sekolah dulu takde la seserabut macam sekarang..
happy je belajar dengan kawan kawan
sekarang? malas nak cakap apa dah..


satu dua tiga. cak!


saya sayang umi saya!






saya sayang abah saya!



satu satu saya sayang umi
dua dua umi sayang saya
tiga tiga saya sayang abah
empat empat abah sayang saya
lima lima sayang selamanya!
^_^

di mata manusa semua tak kena.

“Kita dipandang baik kadangkala bukanlah kerana kita benar-benar baik, tapi kerana Allah menutup aib yang ada pada diri kita. Barangkali kalau aib kita dibuka dan didedahkan, tidak ada satu kebaikan apa pun pada diri kita di mata manusia." 

3 Jenis manusia yang aku takkan lupakan dalam hidup.




pertama - orang yang membantu ketika aku susah
kedua- orang yang meninggalkan ketika aku susah
ketiga- orang yang menyebabkan aku jadi susah!

Saturday, 19 January 2013

Kejayaan.



ALLAH telah meLETAKkan KEJAYAAN IKAN-IKAN,,
Bila mana mereka dapat HIDUP di dalam LAUT..
NAMUN,,
Apabila mereka cuba KELUAR dari LAUT,,
Maka mereka akan MATI..

Begitu juga dengan CACING yang KESELAMATAN mereka telah ditetapkan di dalam TANAH..
NAMUN,,
Jika mereka cuba KELUAR dari TANAH,,
Maka mereka akan KEPANASAN..

Begitulah juga dengan MANUSIA yang ALLAH telah LETAKkan KEJAYAANnya dalam AGAMA..
NAMUN,,
Jika manusia cuba KELUAR dari AGAMA,,
Maka MANUSIA tersebut akan SENGSARA..

Semoga ALLAH memberikan KEKUATAN untuk JIWA-JIWA yang sentiasa berMUJAHADAH kerana-Nya..

stress.

ya Allahhh stressnya!!

.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.



huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa












pening kepalaaaaaaa macam ni :'(




bila dah stress rasa nak tido sepanjang hari....................................................

























banyakkan istighfar :'(




sobsobsob

Monday, 14 January 2013

kita.


Kita takkan mampu memuaskan hati semua orang

Jangan pelik dengan sikap manusia yang sangat menyanjung kita kemudian bertukar menjadi pembenci tegar apabila dirasakan tidak mendapat layanan yang mereka kira patut .Sungguh berbeza apabila kita sibuk mencari redha Allah SWT, semakin dekat semakin tawadhuk dan jauh daripada sifat mazmumah.


bersabar

"Apabila seseorang itu menyakiti kamu, berdoalah kepada Allah agar kamu tak melakukan hal sedemikian terhadap orang lain "

nuffnang