Klik tabung saya. KLIK! KLIK! KLIK!

tinggalkan link url anda :)

Saturday, 14 July 2012

memori satey ikan



siapa pernah makan satey ikan ni kecik2 dulu? dulu suka giler makan satey ni kat terengganu dulu..beli depan sekolah..berebut2 beratur nak beli..hehe
sekarang pon ada lagi satey ni.. tapi tak sesedap yang dulu punya.. takde rasa ikan sangat..
secucuk 20 sen..kuah ada dua jenis..manis dan pedas..

 ''pakcik satey seringgit..kuah campur''

rindunya satey ni.... ^_^
 dulu abah tak bagi makan satey ni..tak tahu lah kenapa..tapi kiteorang 3 beradik, saya dan dua orang kakak selalu jugak curik2 beli..hihiih
akibatnya masa kelas mengaji saya letak satey ni belakang poket seluar..hari tu ustaz sampai awal tak sempat makan..lepas tu terus lari masok dalam pondok mengaji..terlupa yang satey letak belakang poket..
dan................ saya terus duduk!!!
mak aiiiii...habis pecah plastik satey tu..akibat tekanan udara yang kuat mungkin...hahahha
budak2 kat situ semua pakat gelakkan..cehhhhhh
kakak saya dengan 'gentleman'nya tolong bawa saya keluar dari pondok tu..tolong saya bersihkan seluar..
saya ape lagi nangis2 la malu tauuuuuuu >.<
malu sampai taknak masuk mengaji hari tu...jadi saya menyorok tempat lain sambil tunggu kakak2 saya habis mengaji..dalam hati ''bila la abah nak sampai ni..nak balikkk...!!!!''
melekit giler badan...tapi dalam hati boleh pulak ''sayangnya satey aku..tak sempat makan!! cehh''

hehe..heerm satey ni femes kat terengganu dan kelantan..nanti kalau balik sana pulak nak cari laa.. sebab satey ikan paling sedap tentulah di negeri terengganu dan kelantan  ^_^




6 comments:

  1. hehe samalah kite..ni pon dok ingat lagi rasa satey ni dengan kuahnya...slurppp!!

    ReplyDelete
  2. pnh mam..sdp ler..terliur plk,hehe

    ReplyDelete
  3. satay ikan sedap gilaaa :D

    ReplyDelete
  4. nice post, enak tuh kayak nya :)
    ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

    ReplyDelete

nuffnang