Klik tabung saya. KLIK! KLIK! KLIK!

tinggalkan link url anda :)

Monday, 17 December 2012

deghfturmsjfnbnb

malam ni adik adik menceriakan saya dengan ragam mereka.. cukup untuk hiburkan hati . alhamdulillah. 

esok pagi pagi subuh kena bertolak ke jitra. kelas pagi dan petangg. 
jem  betul kena drive pagi2..ngantok sehhh. 


>_______<

Pengakuan saya.

sebenarnya hari ni class dah start..hari kedua kelas..tapi tapi aku ponteng kelas hari ni.. kelas 3 jam!!!!!!
sebab sedih nak tinggal umi , abah dan adik2 kat rumahhhh..huwaaaa tak nak balik jitra !!

inilah dia akibat cuti lama sangat..jadi malas pulak

T.T

tadi lepas subuh rasa tak mengantok, so main main jap dengan adik..lepas tu 9.30 pagi rasa mengantok pulak..kunci jam pukul 10 tapi tak bangun..lepas tu pukul 11 umi kejut..

''nak pergi kelas pukul berapa? '' umi.

''hari ni kelas cancel kawan cakap'' terus aku tido balik....

huwaaaaa sekarang ni rasa takott dan serba salah sebab tipuuu...
huuuu

raya nanti saya mintakkk ampun ye umi abah..sobsob




>.<

Saturday, 15 December 2012

Benar.

Dari keterpaksaan itu, perlaham-lahan kita akan menemukan hikmah dan akhirnya hati kita akan menjadi ikhlas keranaNya.







:')

huwaaa

huwa 1 : sejak dua menjak tiga menjak ni dalam perut selalu rasa sakit sakit sampai ke ulu hatiiii..kenapa kenapa kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..tambah tambah kalau lepas makan, lepas tu terus baring..

huwa 2 : esok dah start sem baruuuu..tak puas lagi cutiiiiii..mencik mencik

ting tong



:')

Sunday, 25 November 2012

Be thankful and stop complaining.


:)

#note : wanita


Jangankan lelaki biasa, nabi pun terasa sunyi tanpa wanita.
Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah.
Masih mencari walau ada segalanya.
Apa yang tiada dalam syurga?
Namun adam tetap rindukan hawa. 
Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok.
Untuk diluruskan oleh lelaki.
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus,
Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus. 
Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah,
Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah.
Didiklah mereka dengan panduan darinya.
Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta, kerana nantinya mereka semakin liar.
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, kerana nantinya mereka akan semakin derita.
Kenalkan mereka kepada Allah, zat yang kekal. Di situlah punca kekuatan dunia. 
Akal senipis rambutnya, tebalkanlah ia dengan ilmu.
Hati serapuh kaca, kuatkanlah ia dengan iman…
Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak. 
Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya…
Mereka akan lihat nilaian dan keadilan Rab…
Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan..
Ia bukan diskriminasi Allah… sebaliknya di situlah kasih dan sayang Allah… 
Wanita yang lupa hakikat kejadiannya…
Pasti tidak akan terhibur, dan tidak akan menghiburkan…
Tanpa iman, ilmu dan akhlak..mereka tidak akan lurus…
Bahkan akan semakin membengkok…
Itulah hakikatnya andai wanita tidak kenal Rabbnya… 
Bila wanita menjadi derhaka… pasti dunia lelaki akan menjadi huru hara….
Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata…
Tapi binalah kepimpinan…
Pastikan sebelum wanita menuju ilahi, pimpinlah diri kepadanya…
Jinakkan diri kepada allah…
Nescaya akan jinaklah segala-galanya di bawah pimpinanmu…
Janganlah mengharapkan isteri semulia Fatimah Az-Zahra’
Seandainya dirimu tidak sehebat saidina Ali karamallahuwajhah

AINUL MARDHIAH BUAT SYUHADAH FIL SABILLAH


Bidadari merupakan salah satu anugerah Allah kepada seorang lelaki yang memasuki syurga.. Bagi seorang wanita yang solehah maka bidadari bagi suaminya adalah dikalangan bidadari2 kurniaan Allah dan dia (isteri solehah merupakan ketua akan segala bidadari-bidadari tsb).
Berjihad pada agama Allah merupakan satu amalan yang menjadi kesukaan Allah swt dan ini merupakan sunnah besar nabi SAW dan kalangan sahabat-sahabat. Setiap manusia yang mati wlaupun berapa umurnya maka akan ditanya dimanakah masa mudanya dihabiskan.
Kisah…….
‘Ainul Mardhiah (mata yang diredhai) merupakan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari-bidadari yang lain. Suatu pagi ketika nabi memberi kata-kata semangat di  kalangan sahabat untuk berjihad pada agama Allah, katanya siapa-siapa yang keluar di jalan Allah tiba-tiba ia shahid, maka dia akan dianugerahkan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari2 syurga. Mendengar berita itu seorang sahabat yang usianya sangat muda teringin sangat nak tahu bagaimana cantiknya bidadari tersebut…. tetapi dia malu nak bertanyakan kepada nabi kerana malu pada sahabat-sahabat yang lain.
Namun dia tetap beri nama sebagai salah sorang yang akan keluar/pergi. Sebelum Zohor sunnah nabi akan tidur sebentar (dipanggil khailulah, maka sahabat yang muda tadi juga turut bersama jemaah tadi… tidur bersama-sama)
Dalam tidur tersebut dia bermimpi berada di satu tempat yang sungguh indah, dia bertemu dengan seorang yang berpakaian yang bersih lagi cantik dan muka yang berseri2 lalu ditanyanya di manakah dia… lalu lelaki itu menjawab inilah syurga. Lalu dia menyatakan hasrat untuk berjumpa dengan ‘Ainul Mardhiah… lalu ditunjuknya di suatu arah maka berjalan dia… di suatu pepohon beliau mendapati ada seorang wanita yang tak pernah dia lihat kecantikan begitu… tak pernah dilihat didunia ini… lalu diberi salam dan dia bertanya andakah ainul mardhiah… wanita itu menjawab ehh tidakk… saya khadamnya ainul mardhiah ada di dalam singgahsana sana.
Lalu dia berjalan dan memasuki satu mahligai yang cukup indah dan mendapati ada seorang lagi wanita yang kecantikannya berganda-ganda dari yang pertama tadi sedang mengelap permata-mata perhiasan di dalam mahligai…lalu diberi salam dan di tanya lagi adakah dia ainul mardiah lalu wanita itu menjawab…eh tidakkk saya hanya khadamnya di dalam mahligai ini…ainul mardiah ada di atas mahligai sana,….. lalu dinaikinya anak-anak tangga mahligai permata itu kecantikkannya sungguh mengkagumkan. .. lalu dia sampai ke satu mahligai dan mendapati seorang wanita yang berganda-ganda cantik dari yang pertama dan berganda-ganda cantiknya dari yang kedua…. dan tak pernah dia lihat di dunia…. lalu wanita itu berkata… akulah ainul mardhiah, aku diciptakan untk kamu dan kamu diciptakan untk aku…. bila lelaki itu mendekatinya wanita itu menjawab… nantiii kamu belum syahid lagiiii….. .tersentak itu pemuda itu pun terjaga dari tidurnya lalu dia menceritakan segala-galanya kepada satu sahabat lain, namun begitu dia memesan agar jangan menceritakan cerita ini kepada nabi SAW… tapi sekiranya dia shahid barulah ceritakan kepada nabi.
Petang itu pemuda itu bersama-sama dengan jemaah yang terdapat Nabi di dalamnya telah keluar berperang lalu ditakdirkan pemuda tadi telah shahid. Petang tersebut ketika semua jemaah telah pulang ke masjid, di waktu hendak berbuka puasa maka mereka telah menunggu makanan untuk berbuka (tunggu makanan adalah satu sunnah nabi). Maka kawan sahabat yang shahid tadi telah bangun dan merapati nabi SAW dan menceritakan perihal sahabat nabi yang syahid tadi… dalam menceritakan itu nabi menjawab benar… benar…benar. .. dalam sepanjang cerita tersebut.
Akhirnya nabi SAW berkata memang benar cerita sahabat kamu tadi dan sekarang ini dia sedang menunggu untuk berbuka puasa di syurga….

subhanallah..

dari blog :

#note : 6 rahsia Allah SWT


  1. Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
  2. Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
  3. Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
  4. Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
  5. Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
  6. Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.

Saturday, 24 November 2012

#note 2 : sayangnya Allah SWT pada wanita :)



41 DARJAT WANITA SOLEHAH


1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda: “Ibu lebih penyayang daripada Bapak dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia”.
2. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya yaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah.
3. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 70 orang lelaki yang soleh.
4. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.
5. Seorang wanita jahat adalah lebih buruk dari daripada 1.000 lelaki jahat.
6. Wanita yang menguli tepung dan gandum dengan Bismillah, Allah akan berkahkan rezekinya.
7. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di Baitullah.
8. Wanita yang memerah susu binatang dengan Bismillah akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkahan.
9. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, derajatnya seumpama orang yang senantiasa menangis karena takut akan Allah dan orang yang takut akan Allah diharamkan api neraka atas tubuhnya.
10. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa menyukai anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.
11. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggung jawab, maka baginya adalah Surga.
12. Daripada Aisyah “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang daripada api Neraka.
13. Surga itu dibawah telapak kaki ibu.
14. Apabila memanggil engkau dua orang Ibu Bapakmu, maka jawablah panggilan Ibumu dahulu.
15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya, akan tertutup pintu Neraka dan terbuka pintu-pintu Surga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki tanpa dihisab.
16. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya (serta menjaga shalat dan puasa).
17. Perempuan apabila Shalat 5 waktu, puasa Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu Surga mana saja yang dia kehendaki.
18. Wanita yang melayani dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.
19. Jika wanita melayani suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun Shalat.
20. Aisyah ra berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda, “Suaminya”. “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah “Ibunya”.
21. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam Surga terlebih dahulu daripada suaminya (10.000 tahun).
22. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat istrinya dengan kasih sayang, akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.
23. Jika wanita memijit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala 7 tola emas, jika wanita memijit suami bila disuruh akan mendapatkan pahala 7 tola perak.
24. Wanita yang meninggal dunia dengan keridhoan suaminya akan memasuki Surga.
25. Jika suami mengajarkan istrinya satu masalah akan mendapat pahala 80 tahun ibadah.
26. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumah tangganya akan masuk Surga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70.000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam Surga dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.
27. Apabila seorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka berIstighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1.000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1.000 kejahatan.
28. 2 rakaat shalat wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat shalat wanita yang tidak hamil.
29. Wanita yang hamil akan mendapat pahala berpuasa pada siang hari.
30. Wanita yang hamil akan mendapat pahala berpuasa pada malam hari.
31. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT.
32. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun shalat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mangurniakan satu pahala haji.
33. Apabila seorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
34. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.
35. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
36. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup waktu (2 1/2 tahun), maka malaikat-malaikat di langit akan kabarkan berita bahwa Surga wajib baginya.
37. Jika wanita memberi susu badannya (ASI) kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun shalat dan puasa.
38. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (ASI) akan dapat satu pahala dari pada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
39. Apabila semalaman (Ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.
40. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari karena menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadah.
41. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah SAW) di dalam Surga.
Allahualam,

DARI BLOG :

http://johneox.wordpress.com/41-darjat-wanita-solehah/

#note 1


Sabda Rasulullah saw yang bermaksud:
“Sesiapa yang memelihara solat, maka solat itu petunjuk dan jalan selamat dan barang siapa yang tidak memelihara solat maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya dan juga tidak menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya”.
Terdapat Hadis Rasulullah saw juga mengatakan bahawa terdapat 10 golongan manusia yang solatnya tidak diterima oleh Allah SWT iaitu :
  1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu.
  2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.
  3. Orang lelaki yang minum arak tanpa meninggalkannya (taubat).
  4. Orang lelaki yang menjadi imam padahal orang yang menjadi makmum membencinya.
  5. Anak lelaki yang melarikan diri dari rumah tanpa izin kedua ibu bapanya.
  6. Orang perempuan yang suaminya marah/menegur kepadanya lalu si isteri memberontak.
  7. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim serta menganiaya.
  8. Orang perempuan yang tidak menutup aurat.
  9. Orang yang suka makan riba.
  10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar.





copy paste dari blog yang sangat bagus :

Sunday, 11 November 2012

NASIHAT RASULULLAH SAW KEPADA PUTERINYA FATIMAH..



Disaat Fatimah menangis kerana penat menguruskan rumahtangga, Rasulullah saw berkata kepada puterinya..


''wahai Fatimah, kelebihan setiap wanita mengeluarkan peluh ketika mengisar tepung dan memasak roti (makanan) untuk dihidangkan pada suami dan anak-anaknya, ALLAH akan membina parit diantara dirinya dengan api neraka bagi menghalang dari panas api neraka. jarak antara 1 parit ke 1 parit sejauh langit dengan bumi'' .

''wahai Fatimah, setiap wanita yang berair matanya kerana memotong bawang untuk masakan keluarganya, maka ALLAH akan membalas pahala sebanyak pahala orang yang menangis kerana takutkan ALLAH'' .

''Wahai Fatimah, setiap wanita yang memintal benang, menenun dan menjahit pakaian untuk keluarganya, ALLAH mencatatkan kebajikan sebanyak jumlah benang yang ditenun dan dihapuskan pula 100 dosa'' .

''wahai Fatimah, setiap wanita yang menyikat rambut, mencuci pakaian keluarganya, ALLAH akan membalas dengan pahala sebanyak jumlah rambut yang disikat itu dan menghapuskan dosa- dosanya serta wajahnya berseri-seri di akhirat'' .

''Wahai Fatimah, tiada yang lebih utama bagi seseorang wanita melainkan berada dalam keadaan redha suaminya. sekiranya suamimu tidak redha dengan kamu, nescaya aku tidak akan berdoa untukmu'' .

ketahuilah bahawa redha ALLAH terhadap seseorang wanita bergantung kepada keredhaan suami terhadapnya....

(diriwayatkan oleh Abu Hurairah)







:)

Thursday, 1 November 2012

hati tak lalalala




hari ini hari tiada mood sedunia. geram bila bercakap seorang diri . ingat senang ke nak banyak mulut ? rasa macam tidak dipedulikan.. baiklah lepas ni saya cakap bila ditanya je.......












rasa macam makin gemuk..stress betul..nak kurus balikk! 












kerja banyakkkkk!!! tapi mood rajin menghilang entah ke mana..haihhh! malam ni stay up please! buat kerja buat kerja buat kerja!


tragedi menyedihkan hati.

tragedi berlaku pada hari ini yang tidak dapat dilupakan..
berlaku pagi tadi pada pukul 8.15am..
arghhhhh
kuih kegemaran sosej digolek bersama roti dan dicelup dengan telur telah selamat mendarat ke bumi..bukan di mulut ku dan masuk ke perut...
x sempatttt!!
ini tidak adil tidak adil bagi ku~~~~
tengah belajar pon mata tetap memandang sayu pada kuih kegemaran saya itu...
kawan2 buat tidak layan bila saya mengaduuu dan membebel..malah siap gelakkan saya lagiiii..grrrrr
sampai hati~~


oh kuih   T.T

Wednesday, 31 October 2012

DOA UNTUK KEDUA IBUBAPA.

‎"Sentiasalah berdoa untuk kedua ibu bapa kita"

DOA UNTUK KEDUA IBUBAPA.

(ALLAHUMMAGHFIRLI DZUNUBI WALIWALIDAYYA WARHAMHUMA KAMA ROBBAYANI SOGHIRO.)


Maksudnya: "Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku serta kedua ibubapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.”

Seorang anak itu belum di kira sebagai anak yang soleh,kalau dia belum berdoa untuk ibu bapa..















































:)

Sunday, 28 October 2012

bila kita mula diduga...

i can't promise you a perfect relationship,
but what i can promise you is that as long as we're trying,
i'm staying :')
.
.
.
.
.
.
.
.
.



maaf.

awak awak tolong maafkan saya sebelum tido kalau saya ada buat salah silap dan buat terasa..
saya hanya insan biasa yang tak lepas dari buat salah..kadang2 keras kepala tak nak ikot cakap..hiiii
so sesiapa yang marahkan saya...jangan la marah lama2..nanti cepat tua..tak cool okayyy..hehee







;)

Saturday, 27 October 2012

awak.


when i look into your eyes,
 it's like watching the night sky,
 or a beautiful sunrise, 
well , there's so much they hold and just like them old stars, 
i see that you've come so far,
to be right where you are,
 how old is your soul?

well, i'won't give up on us,
 even if the skies get rough, 
i'm giving you all my love

.
.
.
.
.



;)

Thursday, 25 October 2012

selamat berpantang kak ain abd salam :)

tahniah buat kak ain selamat melahirkan baby yang comel lote macam umi dan abah dia..selamat berpantang kak ainnnn..tak sabar nak jumpa kak ain dan baby comel Nur Alya Irdina binti Mohd Afiq :)



:)

True..





:)

Saturday, 6 October 2012

shrek is the best :)



shrek is the best fairytale, he teaches you that no one needs to be perfect to have a happily ever after :)

Saturday, 29 September 2012

...


Jangan putus asa jika Allah SWT menunda apa yang kamu sukai,
Jangan bersedih,
Tetapi bersabar dan tersenyumlah,
Kerana DIA berfirman dengan penuh kasih sayang...

''Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan"






Allah says :
You may have
someone in your mind,
someone in your heart,
someone in your dreams,
someone in your life,
But I am your someone,
when you have no one..

#Reality Check :')



Wednesday, 26 September 2012

Perancangan Allah lebih baik...





‎" saat hati berkata 'INGIN', namun ALLAH brkata 'TUNGGU'. saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH brkata ' SENYUMLAH'. saat segalanya terasa 'BOSAN' ALLAH brkata 'TERUSKAN MELANGKAH'. kita mrancang dan ALLAH juga merancang, tetapi perancangan ALLAH jauh lebih baek.."














:)

Saturday, 22 September 2012

Ana Uhibbuka Fillah, ya Ukhti.




"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu,
Jika hilang agamamu,
Maka hilanglah cintaku padamu".
[IMAM NAWAWI]



ISTIKHARAH CINTA :)

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh doa

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukMu
satu nama teman setia
Naluriku berkata
Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh doa
Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukMu
satu nama teman setia
Naluriku berkata
Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukMu
satu nama teman setia
Naluriku berkata
Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Diistikharah cinta
















Ana Uhibbuka Fillah, ya Ukhti Muhammad Afif Bin Abdullah :)


Sunday, 2 September 2012

selamat hari raya kota kinabaluuuu

tahun ni beraya di sabah.. memang best sangat..rasa tak nak balikkk je..

raya pertama





jumpa pulak dengan baby yang comel lote ni..mula la nak mengasuh..pakat berebut nak kenyet pipi2 baby ni..comeyyyyyyyyyyyyy sangatttt... budak paling comel dan tak banyak ragam..
sportinggg.. 



raya kedua beraya di gunung kinaabaluu..berdejavuu jap :P
sejuk kat sini..best sangat!



























raya ketiga 








raya keempat

ehhh sekeping je ambil gambar sebab beraya kejap je..lepas tu balik tidoooo.hahaha






raya seterusnyaa gambar tak sempaat nak mintak simpan....


apa pun raya tahun ni sangat best walaupun beraya di negeri orang



sabah best!


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN :)




kalau kita dah tahu sesuatu benda tu akan membuatkan kita sakit dikemudian hari, baik kita menjauhkan diri terus..

hidup ni bukan macam novel..bukan macam drama petang petang tu..

xmahu diri nampak bodoh..

belajar dari kesilapan

0_O''

bila hati sudah tawar, susah nak manis semula

..

percayakan seseorang hanya sekali..bukan berkali kali.

Tuesday, 28 August 2012

cinta kura kura :D

yahuuuu petang tadi beli kura kura..nama dia zizan.huehue
dah ada teman baru














:))

Sunday, 26 August 2012

:'(

nak habis belajar cepat cepat..lepas habis belajar boleh duduk rumah..dekat dengan family..dekat dengan cinta hati saya iaitu umi dan abah :')
rinduu tahap murungggg :'(
sedehnyaaa bila berjauhan..rasa stress..rasa tiada tempat bergantung..ye, saya tahu saya sudah besar dan perlu belajar untuk hidup berdikari..tapi saya belum bersedia sepenuhnyaa..sedih teramat sampai rasa nak tido je!! huwaaaaaaaaaaa

T___________T

kalau boleh saya mahu tukar tempat belajar ke sabah juga..tp kos architecture tiada di sana..kalau ada memang tanpa fikir panjang lagi saya sudah bawa diri ke sana juga :/



:')

Saturday, 18 August 2012

berbuka puasa dengan classmate DSB 5A








:)



Soalan: Ustaz, kenapa ya hati perempuan ni kadang-kadang tiba-tiba je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu. Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? Kadang-kadang bila bangun pagi rasa sedih, kadang-kadang rasa macam rindu.Tapi taktau rindu pada siapa.


Jawapan dari Ustaz Azhar Idrus: PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR.


rindu kak ain

:')


Saturday, 14 July 2012

memori satey ikan



siapa pernah makan satey ikan ni kecik2 dulu? dulu suka giler makan satey ni kat terengganu dulu..beli depan sekolah..berebut2 beratur nak beli..hehe
sekarang pon ada lagi satey ni.. tapi tak sesedap yang dulu punya.. takde rasa ikan sangat..
secucuk 20 sen..kuah ada dua jenis..manis dan pedas..

 ''pakcik satey seringgit..kuah campur''

rindunya satey ni.... ^_^
 dulu abah tak bagi makan satey ni..tak tahu lah kenapa..tapi kiteorang 3 beradik, saya dan dua orang kakak selalu jugak curik2 beli..hihiih
akibatnya masa kelas mengaji saya letak satey ni belakang poket seluar..hari tu ustaz sampai awal tak sempat makan..lepas tu terus lari masok dalam pondok mengaji..terlupa yang satey letak belakang poket..
dan................ saya terus duduk!!!
mak aiiiii...habis pecah plastik satey tu..akibat tekanan udara yang kuat mungkin...hahahha
budak2 kat situ semua pakat gelakkan..cehhhhhh
kakak saya dengan 'gentleman'nya tolong bawa saya keluar dari pondok tu..tolong saya bersihkan seluar..
saya ape lagi nangis2 la malu tauuuuuuu >.<
malu sampai taknak masuk mengaji hari tu...jadi saya menyorok tempat lain sambil tunggu kakak2 saya habis mengaji..dalam hati ''bila la abah nak sampai ni..nak balikkk...!!!!''
melekit giler badan...tapi dalam hati boleh pulak ''sayangnya satey aku..tak sempat makan!! cehh''

hehe..heerm satey ni femes kat terengganu dan kelantan..nanti kalau balik sana pulak nak cari laa.. sebab satey ikan paling sedap tentulah di negeri terengganu dan kelantan  ^_^




Friday, 6 July 2012

sediakan payung sebelum hujan



saya perlukan payung siap sekali baju hujan macam ni..kat mana ada jual???

confirm2 selamat dari basah. XD

































^^

Friday, 22 June 2012

it's His plan





















...........................


















.......................................

Wednesday, 20 June 2012

bunga-bunga cintaa misya omar~~

rindu nak jalan-jalan kedai bunga macam dulu-dulu dengan umi...usha2  bunga orkid sambil angkat beberapa pasu yg melekat dihati..huu
bestnyaaaaaaa jalan-jalan usha bungaaa
ingat lagi dulu masa mula2 nak 'bela' bunga orkid..masa tu umi beli 4 pasu je..tu pon pesan kat jiran suruh beli..lepas tu rasa nak lagi..nak lagi..!!
terus umi ajak singgah kedai bunga..memang rasa xnak balik rumah bila dah sampai kedai bunga...semua cantik2..rasa nak beli satu kedai sekali dengan tuan kedai buat jaga semua bunga yg banyak tu..hihi
masa tu saya dengan umi betul2 gilakan bunga orkid...sampai birthday saya pon umi hadiahkan bunga orkid warna putih..hehe suka bukan main lagi..tapi orkid ni susah sikit nak jaga..tiap2 hari nak kena belek..nak kena ganti arang atau sabut kelapa yg baru..sembur racun..kena selalu perhati sebab takot ada serangga yg suka makan bunga orkid..jadi nak pastikan bunga tu selamat kena rajin sembur racun la..
petang2 start la operasi kami..kejap alih ke sana..kejap alih ke sini..hehe best2
sekarang orkid dah banyak sangat sampai x terjaga..dah x aktif berorkid..hee



 orkid yg telah digoogle..ngeh2



cantikkk (lagi-lagi google orkid )

baiklah kalau dah malas nak singgah kedai bunga boleh je singgah jalan2 di google cuci2 mata tengok orkid..
nak tengok bunga mana search aja..
tapi feeling x sama la bila tengok depan bijik mata..hiiihi







ni orkid sendiri..bukan orkid yang di google.. :)) .. ni first time berbunga selepas bertahun2 ku tunggu dengan tidak sabarnya..in real memang lagi cantik...orkid yg jenis ni daun dia besar2 panjang..mmg unik jenis ni..









cantik cantik cantik!! 









^^V

^_^






















............................

Sunday, 17 June 2012

bangun pagi

hari ni pagi2 pukol 7 dah keluar jalan2 kat tasik melati..sambil cuci mata tengok orangg joginggg..tengokk aja....hehe..diri sendiri malas nak joging..tengok orang joging pon dah rasa berpeluh..
rajin keluar awal2 ni pon sebab nak jumpa asyrani..dia balik cuti 2 minggu dari UIA. dah lama x jumpa asy ;)


asy(baju koko) dan saya ^^






intan (baju purple) dan saya lagi :))






gambo oleh asyrani  ^^

























^^V





Thursday, 14 June 2012

archi sama dengan redo jadilah redha

siapa study architecture cepat angkat tangan.. suka tak jadi budak archi ? aku suka archi tapi xnak belajar..boleh tak macam tu ? =,=''
sebab apa x suka? sebabnya x cukop tidur.. (suka tido banyak2 =,=)
km x study sangat pon..sebab banyak buat projek.. subjek paling menyampah design..malas gila nak pikir design yang pelik2...dah la nak kena buat research.. kalau time mood malas tu memang x mendesign lah.. esok masok studio baru design terus secara spontan..ceh patot projek pon hampeh! =,=





bukti x cuko tido (masa sem 1)

tuuu nampak tak muka x cukup tidur..? segala jenis pucat kat muka..
kalau esok kami nak submit projek mesti muka sorang2 memang 'belemoih' , baju x beriron. dah xde masa nk melawa (sedeh), tambah dengan mata burung hantu yang menusuk jantung..
ye kami memang burung hantu! malam berjaga, siang tido..itulah harga yang perlu dibayar untuk ambil bidang ni.padan muka siapa suruh ambil bidang neh..huwaaa
xpe jiwa kental naaa ( xkental mana pon, selalu nangis bila projek kena reject) 
penat tambah sakit hati nak ulang buat benda yang sama.rasa nak bako je..kite bakoo   =,=



create design la sangat..haha




ni bakal arkitek berjaya...




saya? bakal meruntuhkan bangunan..  =,='
kami alahan perkataan REDO ! 



REDO itu REDHA ( Xdelah redha sangat nak buat balikkannn :P )















.........
















nuffnang